Od Brd k Vltavě - regionální informační portál

K poutnímu místu na Skalce

start a cíl: Mírové náměstí, Dobříš obtížnost: středně těžká délka: 34 km

převýšení: 529 m

charakteristika: po zpevněných a částečně asfaltových cestách, téměř bez provozu, orientačně nenáročné

kolo: krosové

občerstvení: hospoda na Rovinách, několik restaurací v Mníšku pod Brdy, restaurace v Kytíně a Voznici, restaurace na Malé Sv. Hoře, bufet na Skalce

popis trasy: z náměstí po silnic směr Hostomice, odbočit do Brodců, po zelené, podél obory až na rozcestí s modrou, po modré značce až na rozcestí Voznice, rozc. (pozor v úseku pod vrcholem Stará Mýta je terénní úsek, pro méně technicky zdatné jezdce je lepší jet směrem do Voznice a dále kousek po zelené značce až opět na souběh s modrou značkou), po žluté přes Kytín až na rozcestí na Rovinách; po červené až na Skalku, před poutním kostelem doleva po malé silničce až na cyklotrasu č. 8131, po ní až k rozcestí Pod Zlatým vrchem, po modré až na Malou Sv. Horu, v úseku Malá Sv. Hora na Chouzavou po silničce, z Chouzavé po žluté do Voznice, dále po staré silnici kopírující  R4 do poloviny trasy na Dobříš, odbočit na Bekovku až na modrou, po ní až do centra Dobříše.

turistické zajímavosti: židovský hřbitov na Dobříši, Malá sv. Hora ‒ poutní místo, Skalka ‒ barokní kostel sv. Máří Magdaleny s klášterem, poustevnou a křížovou cestou, zámek Mníšek pod Brdy, NS Skalka.